A) Název vzdělávacího programu: Využití 3D tisku pro výuku a ve výuce
Hlavní cíl:
Za pomoci technologie 3D tisku zapojovat do výuky individuální didaktické pomůcky a další předměty (návrh a příprava k výrobě vlastních předmětů) a tím snižovat nerovnosti v přístupu ke kvalitnímu vzdělávání a umožnit maximální rozvoj potenciálu žáků a studentů (Strategie vzdělávání ČR 2030+, SC2)
Cíle digitální:
Účastník, zapojením nově získané dovednosti „technologie 3D tisku“ do vlastní výuky
- pomáhá žákům osvojit si a rozvinout vybrané Digitální kompetence
- zvyšuje možnosti individuálního přístupu podle potřeb žáků (Strategie vzdělávání ČR 2030+)
B) Specifikace znalostí, dovedností po absolvování: Podrobný přehled témat výuky a jejich anotace včetně dílčí hodinové dotace:
skládá se ze 3 částí (celková alokace 4 hodiny)
1. Tematický blok:
Teorie 3D tisku, principy a zásady tvorby digitálních objektů pro 3D tisk
1.1. Teorie 3D tisku
Účastník kurzu:
a) má obecné povědomí o principu 3D tisku,
b) chápe podstatu a vlastnosti termoplastů (tzn. 3D tisk a následná možnost tvarovat výrobek /výtisk/ po jeho opětovném zahřátí)
2. Tematický blok:
Nácvik dovedností – praktická část
Účastník kurzu:
a) je schopen digitalizovat kreslený obrázek za pomoci mobilního zařízení
b) chápe pravidla výběru obrázku vhodných parametrů z internetu,
c) ovládá prakticky transformaci digitalizovaných obrázků do 3D v programu TinkerCad. Umí upravovat tvar a rozměry 3D objektu a jeho následný export ve formátu STL
Anotace vzdělávacího programu
Cílem kurzu je naučit účastníky, jak jednoduchým postupem navrhnout z kresleného, či volně stažitelného obrázku z internetu, libovolný 3D objekt v programu TinkerCad.
A jak z něho za pomoci technologie 3D tisku snadno a levně vyrobit individuální didaktickou pomůcku pro výuku.
V rámci teoretické přípravy představíme účastníkům základní teoretické znalosti, jakým způsobem může Technologie 3D tisku naplnit některé aspekty Digitálních kompetencí a cíle Strategie vzdělávání ČR 2030+.
Specifické požadavky (technologie, aplikace, uspořádání učebny apod.):
Hardware a příslušenství: PC / notebook, tablet / smartphone, internetové připojení, psací potřeby, papír
Podklady: Účastníci obdrží přístupová hesla k online programu TinkerCad .
H) Lektoři:
Martin Šrytr (oba tematické bloky)
autor a konstruktér 3D tiskáren
Ing. Radek Novotný, PhD. (oba tematické bloky)
konzultant, absolvent online kurzů na University of Illinois at Urbana-Champaign:
Specialization in 3D printing – 3D printing Software
https://www.coursera.org/account/accomplishments/verify/N2GQ6B4YLN7Y
Specialization in 3D printing – Application
https://www.coursera.org/account/accomplishments/verify/5RKXRFTB4Q3V
Specialization in 3D printing – Revolution
https://www.coursera.org/account/accomplishments/verify/7BCAMBUSPM9K