kurz-II-priklad-1

Příklad 1. Čtenářská gramotnost
Jednou z poruch učení je menší schopnost najít v textu důležité informace, pochopit vztahy mezi postavami, určit tematickou linku příběhu. Vyplněním k tomuto účelu připravených omalovánek pro 3D pera žáci získají loutky, se kterými mohou vybrané pasáže z příběhu přehrát.

;”>
Obrázek hlavní postavy převedeme do počítače Převedeme ho na křívky (formát SVG)

 

;”>
V TinkerCadu z něho vytvoříme 3D objekt přidáním výšky (např. 0.7 mm) A připravíme ho k tisku na 3D tiskárně

Barevně odlišit části postaviček na základě informací z textu nebo jako výsledek matematického úkolu usnadní pedagogovi následné vyhodnocování ale i kolektivní zhodnocení týmové práce.

Žáci podle informací z textu vybarvují různobarevnými biodegradovatelnými plasty za pomoci 3D per obrázek hlavní hrdinky.

Pouhým pohledem na obrázek je možné zjistit, jak jednotliví žáci dokázali informacím v příběhu porozumět. Pro individualizaci úkolů je možné každému žáku zadat, aby sledoval jednu specifickou charakteristiku postavy.