Příklad 3. Projektová úloha na pochopení principu vrstevnic a znázornění výškopisu na mapě.
Nízká schopnost prostorové představivosti, resp. porozumění plošné (2D) interpretace (z fotky, či obrázku) brání žákům pochopit probíranou látku (např. v zeměpise). Nízká cena modelů vytištěných na 3D tiskárně vytváří pedagogům prostor pro individuální práci se žáky s těmito SVP.
Turitická mapa Černého jezera na Šumavě | Každému žákovi přidělíme jednu vrstevnici (např. podle nadmořské výšky) |
Žáci dostanou za úkol, aby na čistý bílý papír obkreslili příslušnou vrstevnici. | Ofotí ji na mobil a převedou na křivky |
Sestavením jednotlivých plošek vrstevnic podle pořadí na sebe a po následném zafixování (např, 3D perem z vnitřní strany) získáme reliéfní mapu a žáci představu, co jsou to vrstevnice.