Příklad 1 – Auto na pohon z gumového balónku – experimentální zjišťování vlivu designu kol na setrvačnost (moment hybnosti)
Úkolem jednotlivých týmů je na vytištěné šablony kol za pomoci 3D per rozmístit omezené množství biodegradovatelného plastu tak, aby auto poháněné vzduchem z balónku dosáhlo díky Momentu hybnosti (setrvačnosti) co největší rychlost, případně dojelo nejdál.
Příprava učební pomůcky | Převod obrázku na křivky (formát SVG) |
V TinkerCadu se kolu přidá výška a střed (3D objekt) | Úprava objektů pro 3D tisk |
Různá strategie studentů při vyplňování omezeného množství hmoty 3D perem podle toho, jak pochopili princip momentu hybnosti |
STL soubor auta stažený z databáze Thingiverse – pohon stlačeným plynem | STL soubor auta stažený z databáze Thingiverse – pohon z nafouknutého balónku |
Hodnocení aplikovaných znalostí – získaných Klíčových kompetencí – fyzika (www.youtube.com/watch?v=8Sj38vNZ0Sw) |